Omelet

Geschreven op mrt 3, 2014 in Gezonde recepten | Geen reacties

Ik ben een echte egg lover! Het grote voordeel van eieren vind ik dat je ze gemakkelijk zonder brood kunt eten, omdat ze van zichzelf al goed verzadigen. Dit komt omdat eieren een rijke bron zijn van eiwitten, maar ook diverse andere voedingsstoffen zoals choline, vitamine D, vitamine B12, calcium, fosfor en selenium. Kortom dat wordt genieten van een heerlijk eitje! Het volgende recept is vegetarisch.

IMG_3558

Ingrediënten (voor 1 persoon)

  • 1 el olijfolie
  • 2 eieren
  • 1 rode ui, gesnipperd of in reepjes
  • handje spinazie
  • 1 tomaat, in blokjes
  • oregano, tijm, kurkuma
  • peper en zout

Bereiding
Bak de ui in olijfolie, doe er wat spinazie bij en laat dit slinken. Voeg de tomaat toe en maak op smaak met de kruiden, peper en zout. Tik hier dan de 2 eitjes boven en laat de omelet op een laag vuur stollen. Eet de omelet zonder brood of met maximaal 1 snee brood.

Variatie: ook lekker met (geroosterde) pijnboompitten en/of geraspte geitenkaas.

Smakelijk!

Laat een reactie achter