Proteïne wafels

Geschreven op nov 11, 2013 in Gezonde recepten | Geen reacties

Onderstaande proteïne wafels zijn gluten-, lactose- en suikervrij. Het recept is afkomstig van atleet en personal trainer Colin Schalken die het recept vond op een Amerikaanse website. Vandaar dat de grammen en milliliters in het recept wat afwijkend zijn. Zelf neemt hij ze vaak mee naar het werk of atletiek wedstrijd. Zodat hij na inspanning direct kan herstellen met een eiwitrijke maaltijd.

foto_wafels

Ingrediënten (voor 2 wafels)

1 ei
28 g whey protein (in dit geval met chocoladesmaak)
66 ml kokosmelk
40 g boekweitmeel
1 tl kokosolie
nodig: blender en wafelijzer

Bereiding

Verwarm het wafelijzer voor en vet in met wat kokosolie. Voeg alle overige ingrediënten bij elkaar in de blender. Giet het beslag in het wafelijzer en verwarm zo’n 5-7 minuten. Twee wafels bevatten ongeveer 480 kcal, 38 gram eiwit, 20 gram vet en 31 gram koolhydraten.

Variatietips:

  • Voeg wat dadels toe tijdens het mixen voor een zoete smaak.
  • Voeg kwark toe in plaats van kokosmelk voor minder vet en meer eiwit. Het recept is dan niet meer lactosevrij.
  • Voeg een gepureerde banaan en kaneel toe als je eiwitpoeder zonder smaakje gebruikt.
  • Vervang boekweit door havermout.
  • Geen wafelijzer? Bak dan 2 pannenkoeken van het beslag.

Laat een reactie achter